Documentopmaak
“Maak jij de notulen van deze vergadering?”
“Zet jij dit even netjes in een Worddocumentje?”
“Kun jij deze documenten mooi samenvoegen tot een overzichtelijk verslag?”
Natuurlijk, Word zit op je computer en het uittypen van die notulen is geen probleem. Maar hoe voeg je die twee totaal verschillende documenten nu snel samen?
Opmaak in Word
In Word heb je heel veel mogelijkheden om een document overzichtelijk en praktisch in te delen en op te maken. Denk bijvoorbeeld aan:
- Titelpagina (eventueel met eigen logo)
- Automatisch gegenereerde inhoudsopgave (eenvoudig zelf bij te werken)
- Eenduidig gebruik van stijlen en koppen
- Instellen juiste lettertypes en kleuren
- Gebruik van kop- en voettekst (eventueel met eigen logo)
- Paginanummering
- Invoegen van voetnoten
- Opmaak van tabellen en afbeeldingen
- Overzichtelijke pagina-indeling
- Logische en heldere indeling van onderwerpen
- Titels en tussenkopjes
Met deze opties kun je een basistekst snel omtoveren tot een net en zakelijk document, waarin wijzigingen snel aangebracht kunnen worden.