Webredactie & contentmanagement

Op jouw website wil je het liefst de hele wereld alles laten zien wat je allemaal kunt. Maar hoe zorg je ervoor dat je teksten geschikt zijn voor het web en hoe onderhoud je jouw website het beste? Welkom in de wereld van webredactie en contentmanagement.

Website: teksten en indeling

Het lijkt heel simpel wanneer mensen zeggen dat je alle bedrijfsinformatie ‘gewoon’ op je website kunt zetten, maar wanneer dit niet je dagelijkse bedrijfsactiviteit is, kan dit behoorlijk tegenvallen. Welke teksten plaats je wel en welke juist niet online? Welke beelden ga je gebruiken? En wat is een logische indeling?

Webredactie

Om een website goed te kunnen vullen met informatie heb je allereerst goede teksten nodig. ‘Wat is dan een goede tekst?’, hoor ik je zeggen. De stijl en inhoud is per bedrijf natuurlijk verschillend, maar de basis komt per tekst vaak overeen. Het belangrijkste is dat je jouw doelgroep op de juiste manier aanspreekt, de boodschap helder formuleert en dat er een goede opbouw en indeling in zit. En, uiteraard, zorg je ervoor dat jouw tekst foutloos is.

Teksten schrijven zit niet iedereen standaard in het bloed. En ook het indelen kan soms behoorlijk lastig zijn, zeker als je veel te vertellen hebt.

De redactie van jouw webteksten neem ik graag op me. Ik bekijk samen met jou welke teksten je online wilt hebben staan. Ook kan ik de teksten voor je (her)schrijven of corrigeren, zodat jouw website Perfect Correct wordt!

Voorbeelden webredactie

  • Schrijven van webteksten: homepage, over ons, aangeboden diensten, prijzen en contactpagina.
  • Servicepagina’s voor een webshop schrijven, zoals veelgestelde vragen over bestellen, betalen, bezorgen, service en garantie.
  • Bestaande teksten geschikt maken voor het web door deze te herschrijven, samen te voegen of in te korten.
  • Samenstellen van verschillende internetpagina’s, zoals landingspagina’s, actiepagina’s of homepage.

Contentmanagement

Het beheren (managen) van de inhoud (content) van een website wordt contentmanagement genoemd. Dit is een belangrijk aspect bij het hebben en onderhouden van jouw website, want je wilt een goede indruk maken op jouw klanten, toch?

Het liefste wil je een website die altijd up-to-date is, logisch ingedeeld is en foutloze teksten heeft. Maar je wilt er eigenlijk niet teveel werk mee hebben…

Website up-to-date

Niet alle websites vragen om een dagelijkse update van informatie, maar daarom ligt veroudering van informatie erg op de loer. Ik kan je helpen door de webcontent voor je te verzorgen. Jij geeft aan welke teksten er aangepast of online gezet moeten worden en hoe vaak dit moet gebeuren: dagelijks, wekelijks, maandelijks of incidenteel. Ik zorg er dan voor dat jouw site actueel is. Altijd.

Voorbeelden contentmanagement

  • Up-to-date houden van informatie op jouw website.
  • Het onderhouden van de website kan ik rechtstreeks in jouw eigen systeem doen (bijv. in WordPress).
  • Bewaking van huisstijl en deadlines.
  • Aansturen van en samenwerken met externe partijen.
  • Meedenken met de ontwikkeling van jouw website.

Praktische contenthulp

Ik help je graag met de vertaalslag van offline naar online informatie of het redigeren van webteksten, uiteraard zoals het hoort: Perfect Correct. Mail of bel me en we bekijken samen in een vrijblijvend en gratis gesprek hoe we jouw webteksten kunnen verbeteren.

Neem contact op

Zij gingen je al voor